Obiectul asigurari in cazul acestei polite este corpul navei impreuna cu instalatiile,echipamentele si masinile navei in constructie sau reparatie, precum si instalatii sau echipamente instalate de subcontractori.

Asigurarea navelor aflate in constructie sau in reparatie intra in cadrul asigurarii maritime.

Asigurarea maritima ofera compensatie financiara pentru avarierea distrugerea sau pierderile survenite ca urmare a navigatiei pe mare (majoritatea asiguratorilor din Romania includ in aceasta polita si nave fluviale si de navigatie interna).  Asigurarea va depinde de zona de navigatie (maritim sau fluvial) precum si scopul si destinatia ambarcatiunii: nava comerciala, de pescuit remorcher,  barje, slepuri, nave de agrement de diferite dimensiuni, avand ca scop calatorii de lunga durata dar si ca sport.

Datorita faptului ca in majoritatea cazurilor proprietarul ambarcatiunii si proprietarul marfii transportate nu sunt aceasi persoana, asigurarea maritima se imparte in doua categorii in functie de bunul asigurat. Astfel avem asigurarea navelor (o asigurare de tip Casco) si asigurarea bunurilor transportate de aceasta (asigurare tip Cargo).

Riscurile generale asigurate sunt cele considerate a fi “pericole ale marii”, printre acestea: coliziunea, incendiul, furtul, esuarea, traznetul, naufragiul, rasturnarea, piraterie, sechestrare, aruncarea marfii peste bord, abandonare, etc, toate acestea fiind definite si explicate in polita.

Exista si riscuri speciale care se asigura de obicei la cerinta asiguratului contra unei prime suplimentare. Printre acestea amintim: riscuri ce tin de natura bunurilor asigurate (spargerea materialelor casante, alterarea alimentelor, risipirea cerealelor sau fructelor, etc) si riscuri cu caracter socio-politic (razboi, greve, rebeliune, arest, distrugere sau confiscare din dispozitia autoritatilor).

Riscuri excluse pot fi:

    - cele care depind de insusirile naturale ale marfii (evaporarea lichidelor, uscarea cerealelor, acrirea vinului, etc)
    - moartea naturala a animalelor
    - uzura naturala a bunului transportat,
    - incarcarea fara stirea asiguratorului a unor obiecte periculoase (explozive, toxice, etc)
    - contaminare radioactiva,
    - fortarea ghetii de nave altele decat spargatoare de gheata
    - ambalare necorespunzatoare,
    - nerespectarea conditiilor tehnice obligatorii pentru marfuri speciale. 

Prima de asigurare se stabileste pe baza unor calcule tinand seama de anumiti factori generali si factori specifici fiecarui tip de protectie. Printre acestea amintim tipul si dimensiunea riscurilor, frecventa producerii acestora, natura marfii si felul ambalajului, tipul navei care va face voiajul, zona geografica pentru care se incheie polita, istoricul daunelor, etc.